Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
Interes public

Reclamație administrativa

Daca nu ai primit raspuns la solicitarile adresate ANCOM ori daca te consideri lezat în dreptul tau privind accesul la informatiile de interes public prin aceea ca raspunsul pe care l-ai primit de la ANCOM nu este în concordanta cu solicitarea ta, ne poti adresa o reclamatie administrativa.
Reclamatia administrativa va avea un format tip, conform modelelor de mai jos, si va fi depusa în termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta a refuzului explicit sau tacit al angajatilor ANCOM de a aplica prevederile Legii nr.544/2001 si a Normelor de aplicare a acesteia.
Vei primi un raspuns în termen de 15 zile de la depunerea reclamației, indiferent daca soluția este favorabila sau nefavorabila. În cazul în care reclamația se dovedește a fi întemeiata, raspunsul trebuie sa contina informatiile solicitate initial si dupa caz, masurile dispuse, respectiv sesizarea comisiei de disciplina, în cazul functionarului public vinovat de aceasta situație, în conditiile legii.
 
Plângerea în instanța
Persoana care se considera vatamata în drepturile sale prevazute de Legea nr. 544/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, poate face plângere la sectia de contencios administrativ a tribunalului.
Instanta poate obliga autoritatea sau institutia publica sa furnizeze informatiile de interes public solicitate si sa plateasca daune morale si/sau patrimoniale.
Hotarârea tribunalului este supusa recursului.
Decizia Curtii de apel este definitiva si irevocabila.

 

Atât plângerea, cât si apelul se judeca în instanta în procedura de urgenta si sunt scutite de taxa de timbru.

Modele reclamație administrativa