Â
13:30 – 14:00 |
ÃŽnregistrare |
 |
14:00 - 15:15 |
Sesiunea 1 |
 Gazdă: Adrian Diță, Președinte, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) |
 |
||
15:15 – 15:30 |
Pauză de cafea |
 |
15:30 - 16:45 |
Sesiunea 2 Primele 180° |
Moderator: Adrian Diță, Președinte, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) Piețele de telecomunicații ale UE au fost deschise spre concurență la sfârșitul anilor 1980, pas cu pas, printr-un proces care a culminat cu liberalizarea telefoniei vocale în 1998. Apariția de noi tehnologii, creșterea internetului și convergența tehnologică au condus la adoptarea Cadrului european de reglementare din 2002, care a introdus un set de principii și proceduri de reglementare armonizate, stabilind terenul pentru activitatea de reglementare de astăzi. De atunci, UE a înregistrat numeroase schimbări în sectorul de reglementare. Piața a evoluat, industria și așteptările consumatorilor s-au schimbat, politicile și-au schimbat obiectivele. |
 |
||
16:45 – 17:00 |
Pauză de cafea |
 |
17:00 - 18:00 |
Sesiunea 3 Celelalte 180° |
 Moderator: Philippe Defraigne, Founding Director, Cullen International  Momentul liberalizării totale a pieței de telecomunicații din România în ianuarie 2003 a fost pregătit prin înființarea în 2002 a autorității de reglementare independente pentru a asigura implementarea politicii naționale în domeniul comunicațiilor electronice și al serviciilor poștale. A urmat o perioadă de activitate intensă de reglementare, în vederea liberalizării pieței. Până la sfârșitul anului 2002, Autoritatea a lansat pentru consultare publică 23 de proiecte normative. Răspunsul pieței a fost prompt: până la începutul lunii ianuarie 2003, 367 companii s-au notificat pentru furnizarea de rețele și servicii de comunicații electronice și – până la sfârșitul lunii – numărul acestora a depășit 500. |
 |
||
18:00 – 18:30 |
Concluzii |
Adrian Diță, Președinte, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) |
Â