Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
Comunicate de presă

ANCOM lanseaza a patra licitație pentru alocarea multiplexurilor de televiziune digitala terestra

15.12.2016

Astazi, 15 decembrie 2016, Autoritatea Naționala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) lanseaza o noua licitație pentru alocarea celor doua multiplexuri naționale, 26 de multiplexuri regionale și 18 multiplexuri locale de televiziune digitala terestra nealocate în procedurile anterioare.

Multiplexul digital reprezinta un grup de programe de radiodifuziune si televiziune, servicii multimedia suplimentare si alte date asociate de identificare transmise de la statiile de emisie catre utilizatorii finali pe cale radio terestra, utilizând modulatie digitala în limitele unui canal de televiziune standard/bloc de frecventa. Prin intermediul fiecarui multiplex național se vor putea furniza servicii de televiziune digitala terestra la nivelul întregii țari, în timp ce multiplexurile regionale și locale vor acoperi fiecare câte o anumita zona de alocare ce poate fi echivalenta cu un județ, respectiv o localitate.

Condiții de participare

Pentru a putea participa la licitație, cei interesați trebuie sa achizitioneze caietul de sarcini al carui pret este de 4.000 de lei. Caietul de sarcini, care poate fi consultat pe site-ul ANCOM, poate fi cumparat începând de astazi, 15 decembrie 2016, de la sediul ANCOM din Bucuresti, Sector 3, Str. Delea Noua nr. 2, sau, la solicitarea achizitorului, transmis în format material sau electronic, pe baza documentului justificativ prin care se confirma plata contravalorii caietului de sarcini și a împuternicirii, în original, a persoanei delegate sa îl ridice. Caietul de sarcini poate fi ridicat de luni pâna joi între orele 09:00 si 16:00 si vineri între orele 09:00 si 14:00 (ora locala).

Pentru a fi admis în licitatie, candidatul trebuie sa fie persoana juridica (societate comerciala) româna sau straina, sa fi depus toate documentele solicitate în mod complet si corect, iar durata de functionare prevazuta în actul constitutiv sa fie de cel puțin 10 ani de la data intrarii în vigoare a drepturilor de utilizare a frecvențelor radio. Ȋn situația în care candidatul depune oferta pentru multiplexurile naționale, cifra de afaceri medie pe ultimii 3 ani sau pe perioada scursa de la înfiintare, daca aceasta este mai scurta de 3 ani, trebuie sa fie de minimum 2.000.000 euro. Nu pot participa la licitație mai multe companii care fac parte din același grup.

Procedura de licitație

Așa cum a fost stabilit prin strategia privind tranziția de la televiziunea analogica terestra la televiziunea digitala terestra aprobata de Guvernul României, alocarea multiplexurilor se face prin procedura de selectie competitiva. Aceasta presupune ca fiecare ofertant sa depuna o oferta initiala prin care sa indice categoriile si numarul de multiplexuri pe care doreste sa le achiziționeze. În funcție de existența sau nu a unei cereri mai mari decât oferta, licitația poate continua cu runde primare pentru multiplexurile unde cererea depașește oferta, pentru celelalte categorii desemnarea câstigatorilor facându-se pe baza ofertei initiale.

Dupa ce se stabilesc câștigatorii și prețurile pentru fiecare multiplex solicitat, licitația poate continua cu o runda de alocare în care multiplexurile unde sunt posibile mai multe alocari vor fi repartizate ofertantilor câstigatori pe baza sumelor suplimentare pe care acestia vor fi dispuși sa le plateasca pentru a obtine o anumita alocare a frecventelor.

Taxa minima de licenta, care reprezinta pretul de pornire în cadrul licitației pentru fiecare din cele doua multiplexuri naționale, este de 300.000 euro, iar pentru multiplexurile regionale și locale aceasta variaza între 1.000 de euro pentru un multiplex alocat la nivelul unei localitati care nu este resedinta de judet și 10.000 euro. Taxele de licența au fost stabilite de catre Guvern în luna februarie 2014.

Toate aceste multiplexuri se acorda pentru o perioada de 10 ani. Câștigatorii pot lansa serviciile imediat dupa obținerea licenței din partea ANCOM și vor avea obligația de a pune în funcțiune 36 de emițatoare în termen de 2 ani de la obținerea licenței pentru multiplexurile naționale, respectiv un emițator în termen de 1 an pentru multiplexurile regionale sau locale.

Calendar

Cei interesați pot solicita clarificari la caietul de sarcini pâna la data de 16 ianuarie 2017 și sa-și depuna oferta pâna la data de 27 ianuarie 2017. În data de 31 ianuarie 2017, Autoritatea va anunța candidații calificați în etapele ulterioare ale procedurii de selectie, iar în data de 13 februarie 2017 ANCOM va anunța primele oferte câștigatoare și daca se impune organizarea etapei de licitatie pentru anumite categorii de multiplexuri.

Documentatia licitatiei poate fi accesata pe pagina de internet a ANCOM, aici.

 

Informații suplimentare:

În urma celor trei licitații organizate pâna în prezent, au fost alocate trei multiplexuri naționale catre Societatea Nationala de Radiocomunicatii S.A., compania câștigând multiplexul acordat condiționat „free to air” si alte doua multiplexuri din banda UHF. De asemenea, au mai fost alocate douasprezece multiplexuri regionale și un multiplex local. Mai multe informații despre cele trei licitații organizate sunt disponibile pe pagina de internet a ANCOM, aici.