Calitate și condiții de furnizare a serviciului universal în domeniul poștal
Cerințele de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal au fost stabilite de către ANCOM prin intermediul Deciziei ANCOM nr. 810/2024 privind desemnarea Companiei Naționale Poșta Română S.A. ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poștale, acestea vizând norme de distribuire pentru următoarele categorii de trimiteri poștale:
Â
- pentru distribuirea trimiterilor de corespondență intracomunitare din cea mai rapidă categorie standard, CNPR are obligația de a respecta următoarele cerințe de calitate:
- 85% din numărul total al acestor trimiteri poștale vor fi livrate în cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;
- 97% din numărul total al acestor trimiteri poștale vor fi livrate în cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.
Aceste cerințe de calitate trebuie îndeplinite de către CNPR în relația cu fiecare stat membru al Uniunii Europene.
Â
- pentru distribuirea trimiterilor de corespondență interne din cea mai rapidă categorie standard, în greutate de pâna la 2 kg (inclusiv), CNPR are obligația de a respecta următoarele cerințe de calitate:
- 85% din numărul total al acestor trimiteri poștale vor fi livrate în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;
- 97% din numărul total al acestor trimiteri poÈ™tale vor fi livrate în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.Â
Ca excepție de la aceste obligații, în localitățile aprobate de ANCOM ca aflându-se în cazuri excepționale sau fiind situate în condiții geografice excepționale, CNPR nu are obligația de a asigura aceste cerințe minime de calitate.