Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
Comunicate de presă

Cum îți dai seama că un număr de telefon este portat

2.11.2016

De fiecare dată când utilizatorii apelează un număr de telefon care și-a schimbat rețeaua prin portare și tariful apelului ar putea fi, din această cauză, mai mare decât cel la care se așteaptă, aceștia aud un semnal sonor distinctiv, chiar înainte de realizarea apelului. Semnalul sonor îi permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Pentru a afla în ce reţea este portat un număr, utilizatorii pot accesa www.portabilitate.ro, site pus la dispoziție de ANCOM. Aici puteți afla cum sună semnalul de portare.
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr nu mai este posibilă după formatul acestuia, astfel că Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii(ANCOM) a impus această măsură operatorilor de telefonie fixă și mobilă, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif mai mare decât cel așteptat atunci când apelează un număr de telefon care a fost portat.
Despre portabilitate
Serviciul de portabilitate a fost introdus de ANCOM în anul 2008, pentru a le permite utilizatorilor de telefonie fixă sau mobilă să își păstreze numărul de telefon la schimbarea operatorului. Până în prezent au fost portate în România peste 3,3 milioane de numere. Portarea numărului de telefon se face numai la cererea utilizatorilor, care pot alege să porteze orice număr de telefon, dar numai într-o rețea de același tip (numărul mobil spre o altă rețea de telefonie mobilă, numărul fix către o altă rețea de telefonie fixă) și în interiorul aceluiași județ în cazul numerelor geografice În cazul telefoniei mobile, este permisă și portarea de pe abonament pe cartelă preplătită și invers.
Atenţie! Portarea numărului de telefon către un alt operator nu anulează obligaţiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul inițial. De exemplu, dacă se solicită portarea înainte de expirarea contractului, este posibil ca utilizatorul să fie nevoit să achite penalități de reziliere anticipată.
Unde te informezi
ANCOM pune la dispoziţie site-ul www.portabilitate.ro, unde poți afla dacă un număr de telefon a fost portat și rețeaua în care funcționează în prezent. Site-ul îți oferă detalii cu privire la paşii pe care trebuie să îi urmezi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

Pentru a face cea mai potrivită și informată alegere atunci când îți schimbi furnizorul de servicii, poți accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de Autoritate. 

Â