Furnizorii de servicii poștale vor transmite anumite informatii catre ANCOM numai prin mijloace electronice
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) a supus astazi consultarii publice un proiect de decizie care solicita tuturor furnizorilor de servicii poștale sa transmita anumite informații catre ANCOM exclusiv prin mijloace electronice, prin intermediul unei aplicatii informatice, utilizând semnatura electronica certificata. Începând cu anul 2013 furnizorii de rețele publice sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului transmit în aceleași condiții informații catre ANCOM.
Printre informațiile care urmeaza sa fie transmise exclusiv prin mijloace electronice se numara datele statistice pe care furnizorii de servicii poștale au obligația sa le raporteze periodic catre ANCOM. Aceste noi reguli ar urma sa se aplice începând cu urmatoarea runda de raportare, cea a datelor statistice aferente anului 2015, care trebuie raportate pâna cel târziu la data de 15 martie 2016.
De asemenea, proiectul de decizie propune ca, începând cu 1 ianuarie 2016, documentația necesara în vederea eliberarii pentru un furnizor a avizului ANCOM necesar obținerii autorizației de construire a pilonilor și cladirilor, acolo unde dispozițiile legale impun aceasta condiție, sa se transmita prin mijloace electronice. S-au identificat soluții pentru ca documentația sa fie transmisa prin mijloace electronice inclusiv de catre constructorii sau subcontractorii ce efectueaza lucrari pentru un furnizor notificat la ANCOM.
Aplicația informatica de transmitere a informațiilor este disponibila pe pagina de internet a ANCOM, iar pentru raportarea datelor pot fi utilizate semnaturile electronice emise de orice furnizor de servicii de certificare din România, și, în anumite condiții, din alt stat.
Proiectul de decizie vizeaza modificarea și completarea Deciziei președintelui ANCOM nr. 336/2013 și a Deciziei președintelui ANCOM nr. 127/2009.
Â