Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
Comunicate de presă

Netograf.ro: A scăzut numărul de reclamații înregistrate de furnizorii de servicii de acces la internet

28.07.2022

În 2021, numărul de reclamații înregistrate de principalii furnizori de servicii de acces la internet, atât la puncte fixe, cât și mobile, a scăzut, această diminuare venind și în contextul în care a scăzut numărul de incidente de securitate înregistrate anul trecut în sectorul telecom. Testele valide realizate anul trecut prin intermediul aplicațiilor Netograf indică faptul că au crescut vitezele medii de download la nivel național pentru internet.

Frecvența numărului de reclamații

Numărul reclamațiilor înregistrate în anul 2021 la o mie de conexiuni active pentru principalii furnizori de servicii de acces la internet la punct fix a scăzut, încadrându-se între 67 și 384 de reclamații în funcție de furnizor. De asemenea, și în cazul serviciilor de acces la internet mobil, numărul reclamațiilor înregistrate la o mie de conexiuni active este în scădere și se încadrează în intervalul 2–19 reclamații.

        

Media națională – download  și upload internet fix

Testele efectuate de utilizatori pe platforma Netograf arată că în anul 2021 viteza medie de download  la nivel național pentru internetul fix a crescut cu aproape 40% față de anul 2020, până la 259,8 Mbps, în timp ce viteza medie de upload a înregistrat o creștere aproximativă de 60%, ajungând la 179,1 Mbps.

           

 

Datele înregistrate prin intermediul platformei informatice Netograf referitoare la vitezele de transfer se corelează cu tendința generală rezultată din raportările de date statistice ale furnizorilor de comunicații electronice, care indică o creștere cu 15% față de anul precedent a numărului conexiunilor de foarte mare viteză (cel puțin 100Mbps) la puncte fixe.

Statistici la nivelul județelor

Viteza medie de download pentru conexiunile de internet fix variază de la un județ la altul, între 65,1 Mbps (Mehedinți) și 249,6 Mbps (Harghita). În ceea ce privește conexiunile de internet mobil, viteza medie de download variază între 15,7 Mbps (Vâlcea) și 56,4 Mbps (Vrancea).

În ceea ce privește viteza medie de upload pentru conexiunile de internet fix, aceasta a fost cuprinsă între 51 Mbps (Sălaj) și 181,2 Mbps (Harghita), iar pentru conexiunile de internet mobil, între 5,5 Mbps (Buzău) și 16,2 Mbps (Vrancea).       

             

 

Media națională – download  și upload internet mobil

Rezultatele testelor efectuate de utilizatori pe platforma Netograf indică o viteză medie de download la nivel național pentru internetul mobil de 30,3 Mbps, în creștere cu 25% față de anul trecut, respectiv o viteză medie de upload de 10,6 Mbps pentru internetul mobil la nivel național pe parcursul anului 2021, păstrându-se constantă față de 2020.

           

Raport ANCOM

Raportul ANCOM privind calitatea serviciului de acces la internet în anul 2021 a fost realizat pe baza unui număr de 187.497 de teste valide efectuate prin intermediul aplicațiilor Netograf. Raportul poate fi consultat aici.

Raportul oferă, pe lângă informațiile privind vitezele de download și upload și informații cu privire la întârzierile și variațiile întârzierilor de transfer a pachetelor de date atât pentru furnizorii de servicii de acces la internet fix, cât și pentru furnizorii de servicii de acces la internet mobil, statistici pe județe privind numărul de teste, vitezele de download și upload medii și întârzierile medii, precum și informații legate de termenele necesare pentru furnizarea serviciului de acces la internet, termenele de remediere a deranjamentelor sau frecvența reclamațiilor utilizatorilor și termenul de soluționare a acestora.

Despre Netograf

Netograf este o platformă electronică concepută de ANCOM pentru a le oferi utilizatorilor de internet din România un instrument independent, obiectiv și gratuit pentru a verifica permanent calitatea serviciului de internet pe care îl plătesc. Utilizatorii pot verifica în acest fel dacă serviciul de internet utilizat se ridică la calitatea prevăzută în ofertă și în contractul încheiat. Totodată, aceștia au acces la statistici ale valorilor parametrilor de calitate, obținute pe baza testelor realizate de utilizatorii Netograf. Platforma Netograf cuprinde aplicația web, aplicația desktop pentru terminale fixe ce poate fi descărcată de pe www.netograf.ro și aplicațiile mobile pentru sistemele de operare Android și iOS disponibile în magazinele dedicate (Google Play pentru Android și App Store pentru iOS).