Contractele încheiate în scris la internet
De regulă, contractele încheiate în scris se realizează în două exemplare originale. Cere-i furnizorului un exemplar şi păstrează-l pe toată perioada sa de valabilitate!
Contractul conţine de regulă mai multe documente: pagina principală, termeni şi condiţii generale, broşuri de tarife. Verifică dacă ai primit tot contractul! În caz contrar, solicită-i agentului de vânzări toate aceste documente.
Â
Cere-i furnizorului contractul-cadru!
Â
În principiu, contractele pe care furnizorii le încheie cu consumatorii sunt contracte de adeziune, fiind redactate în întregime de furnizori.
Â
ÃŽnainte să semnezi contractul, ai posibilitatea să-i ceri agentului de vânzări o copie a acestuia, să-l analizezi ÅŸi să decizi dacă accepÅ£i condiÅ£iile propuse de furnizor pentru a beneficia de serviciile oferite de acesta. Verifică ÅŸi site-urile furnizorilor să vezi dacă au publicat din oficiu o copie a contractului-cadru pentru furnizarea serviciului de internet, iar în cazul serviciilor pe bază de cartelă preplătită, termenii ÅŸi condiÅ£iile de utilizare a acestora.Â
          Â
Contractul-cadru este acel contract care conţine prevederi generale aplicabile în relaţia dintre un utilizator şi un furnizor de servicii, indiferent de oferta concretă pentru care optează utilizatorul.
Â
Â
Ce trebuie să conţină în mod obligatoriu contractul
Â
Potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.111/2011, contractul tău cu furnizorul de servicii de acces la internet trebuie să conţină cel puţin următoarele clauze minime:
- datele de identificare a furnizorului;
- serviciile oferite;
- tarifele pentru fiecare serviciu şi produs contractat împreună cu serviciul, modul de aplicare a acestora, modalităţile prin care pot fi obţinute informaţii actualizate privind totalitatea tarifelor practicate de furnizor, modalităţi de plată;
- durata contractului;
- condiţiile de reînnoire a contractului;
- condiţiile de încetare a furnizării serviciilor şi a contractului;
- condiţiile în care îţi poate fi suspendat serviciul;
- când se aplică şi la ce despăgubiri ai dreptul în cazul în care furnizorul nu respectă nivelurile de calitate şi celelalte clauze asumate prin contract;
- cum se iniţiază procedura de soluţionare a litigiilor;
- ce măsuri va lua furnizorul în cazul apariţiei unor incidente şi ameninţări referitoare la securitatea sau integritatea reţelei sau serviciilor;
- ce niveluri de calitate se angajează să-ţi ofere furnizorul (termenul de conectare iniţială la reţeaua şi/sau serviciile oferite de furnizor, termenul de remediere a deranjamentelor, termenul de soluţionare a reclamaţiilor);
- parametrii de calitate reglementaţi de ANCOM;
- modul de măsurare şi gestionare a traficului pentru evitarea congestionării reţelei şi cum îţi afectează acest lucru calitatea serviciului;
- ce servicii de asistenţă tehnică şi de relaţii cu clienţii îţi oferă furnizorul şi cum le poţi contacta;
- ce restricţii îţi impune furnizorul la utilizarea echipamentului terminal, precum şi la accesarea anumitor servicii sau aplicaţii;
- cât timp trebuie să utilizezi un anumit serviciu pentru a beneficia de anumite promoţii sau avantaje;
- toate sumele pe care le datorezi furnizorului la încetarea contractului, inclusiv, dacă este cazul, recuperarea anumitor costuri legate de echipamentul terminal contractat.
Â
Ce, cum ÅŸi unde reclami
Â
Dacă furnizorul nu respectă îţi respectă contractul poţi sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor! În această situaţie, ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, neputând însă sancţiona furnizorul.
Â
ANCOM poate lua măsuri dacă:
- ţi se furnizează şi facturează serviciul de internet fără a avea un contract încheiat cu furnizorul,
- contractul tău nu cuprinde toate clauzele minime menţionate anterior,
- furnizorul a modificat contractul fără să te notifice.
Vezi cum ne poţi transmite o sesizare. Consultă secţiunea Sesizează ANCOM!
