Printeaza Pagina
ANRC estimeaza ca în 2006 valoarea pietei de comunicatii se va apropia de 4 miliarde de euro
31.05.2006
Astazi, 31 mai 2006, presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare în Comunicatii, Dan Georgescu, a estimat în cadrul conferintei „Telecomunicatiile – provocarea viitorului” ca valoarea pietei de comunicatii electronice se va apropia de 4 miliarde de euro în 2006. ANRC a estimat, de asemenea, ca valoarea pietei în anul 2005 va depasi 3 miliarde de euro.
„Piata de comunicatii a crescut în perioada 2003 – 2004 cu 22%, iar pentru intervalul 2004 – 2005 estimam o crestere de 20-25%, o evolutie mult peste ritmul general de crestere al economiei”, a declarat Dan Georgescu.
Dan Georgescu a comentat, de asemenea, cele mai importante evolutii de pe piata de comunicatii electronice, subliniind cresterile importante înregistrate de serviciile de telefonie fixa alternativa. Cota de piata a furnizorilor alternativi a crescut puternic, ajungând la 10% la sfârsitul anului 2005 dupa ce cu numai un an în urma era de 1,2%. În total, peste 460.000 de abonati au ales serviciile de telefonie alternative (oferite fie prin retele proprii fie prin retele de acces ale altor persoane).
„Pe fundalul cresterii generale a pietei, cota de piata a furnizorilor alternativi a înregistrat o evolutie spectaculoasa ajungând la 10% si depasind ritmul de crestere cu care ne-a obisnuit experienta altor tari. În Anglia, spre exemplu, la 20 de ani de la liberalizare, cota de piata a alternativilor este înca în jur de 20%”, a comentat Presedintele ANRC.
Piata de telefonie mobila a înregistrat cresteri de aproximativ 50% semestrial. Aceste cresteri vor fi sustinute si de diversificarea ofertelor, un serviciu care se va bucura de succes fiind televiziunea digitala oferita direct pe telefonul mobil (DVBH).
Totodata, în cadrul evenimentului, Dan Georgescu a apreciat ca, „din punct de vedere al calitatii mediului concurential, avem concurenta bazata pe infrastructuri, care este obiectivul ideal al reglementarii”. Exista mai multe niveluri ale concurentei: concurenta pe servicii (de ex. carrier selection) si concurenta pe infrastructuri, mai sanatoasa, pentru ca presupune investitii si este sustenabila pe termen lung.