Printeaza Pagina

Protocol de colaborare între Consiliul Concurentei si ANCOM

Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu si presedintele Autoritatii pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu, au semnat, astazi, un nou protocol de colaborare în vederea asigurarii si promovarii concurentei în domeniile comunicatiilor electronice, comunicatiilor audiovizuale si serviciilor postale.

 

Documentul stabileste modalitatile prin care cele doua institutii îsi vor coordona eforturile pentru aplicarea unitara a legislatiei generale din domeniul concurentei, cât si a celei specifice pentru domeniul comunicatiilor, în vederea protejarii drepturilor si intereselor utilizatorilor finali.

 

Prin semnarea acestui nou protocol reconfirmam colaborarea, de acum traditionala, dintre Consiliul Concurentei si ANCOM. Alaturând expertiza ANCOM si experienta Consiliului Concurentei în investigarea unor cazuri, rezultatul va fi, cu siguranta, o piata a comunicatiilor unde concurenta este reala, iar toti jucatorii respecta regulile, spre binele consumatorilor finali”, a declarat domnul Bogdan Chiritoiu, Presedintele Consiliului Concurentei.

 

„Am reînnoit acest protocol pentru a-l actualiza si intentionam sa-l aplicam în continuare pentru ca în temeiul versiunii sale mai vechi am colaborat intens cu Consiliul Concurentei. ANCOM a pus la dispozitia Consiliului informatiile necesare investigarii unor posibile concentrari economice, întelegeri anticoncurentiale sau abuzuri de putere dominanta de piata în care erau implicati furnizori de servicii de comunicatii electronice sau servicii postale, iar Consiliul si-a exprimat puncte de vedere pe marginea analizelor noastre de piata. S-au completat astfel expertiza specifica sectorului comunicatiilor, care este atributul ANCOM, si atributiile de sanctionare a comportamentului neconcurential, care revin Consiliului Concurentei,” a detaliat Catalin Marinescu, Presedintele ANCOM.

 

Printre instrumentele care vor asigura implementarea acestui protocol pot fi mentionate constituirea unor echipe mixte de experti, initierea de actiuni de cercetare a pietei, necesare ambelor institutii, sub forma unor studii sau analize pentru cunoasterea pietei sau mediatizarea pe scara larga a legislatiei, masurilor si actiunilor legate de mediul concurential si functionarea sectoarelor comunicatiilor electronice, comunicatiilor audiovizuale si serviciilor postale.

 

Schimbul reciproc de informatii va fi completat prin date culese în timpul unor întâlniri cu agentii economici care activeaza pe pietele de comunicatii electronice si servicii postale. Aceste întâlniri constituie o metoda eficace de identificare a problemelor cu care agentii economici se confrunta în legatura cu aplicarea reglementarilor din domeniu.

Echipele celor doua institutii vor colabora în permanenta, în vederea cunoasterii cât mai exacte a sectoarelor mentionate, precum si a prevenirii si descurajarii practicilor anticoncurentiale.

 

Consiliul Concurentei este autoritatea care are ca principale atributii protejarea si stimularea concurentei pentru asigurarea unui mediu concurential normal, în vederea promovarii intereselor consumatorilor. Mai multe informatii despre Consiliul Concurentei pe www.consiliulconcurentei.ro