Printeaza Pagina
Autorități relevante
Autoritățile relevante sunt instituțiile sau autoritățile publice ce dețin atribuții cu privire la supravegherea unui anumit sector sau domeniu de activitate, ori autoritățile judiciare în cadrul acțiunilor, activităților ori procedurilor desfășurate de acestea în conformitate cu prevederile legale în vigoare, care pot dispune, prin ordin, în temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern aplicabil care este conform cu dreptul Uniunii, ca furnizorii de servicii intermediare:
- să acționeze împotriva unuia sau mai multor elemente de conținut ilegal;
- să furnizeze anumite informații cu privire la unul sau mai mulți destinatari individuali ai serviciului;
- să restabilească conținutul în temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern aplicabil, în cazul în care conținutul eliminat respectă condițiile generale de utilizare ale furnizorului de servicii intermediare, dar a fost considerat în mod eronat ca fiind ilegal de către respectivul furnizor și a fost eliminat.
Legea nr. 50/2024 stabilește măsurile necesare pentru aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale, precum și regimul sancționator aplicabil în cazul nerespectării obligațiilor stabilite prin Regulament sau lege.
Art. 2 din Legea nr. 50/2024 În aplicarea prezentei legi sunt respectate următoarele principii: a) cooperarea efectivă și eficientă a autorităților și instituțiilor publice cu atribuții în sectoare ori domenii specifice de activitate, la solicitarea coordonatorului serviciilor digitale, în vederea aplicării Regulamentului; b) autoritățile relevante au obligația de a se pronunța cu privire la conținutul ilegal existent în mediul online.
|
Potrivit Legii nr. 50/2024, ANCOM și autoritățile relevante ce dispun măsuri în acord cu legislația națională în baza căreia își desfășoară activitatea pot încheia acorduri de colaborare prin care se poate asigura schimbul de date și/sau informații rezultate pentru și din aplicarea Regulamentului.
De asemenea, autoritățile relevante își pot furniza reciproc datele și/sau informațiile de care dispun și se pot consulta reciproc.
ANCOM, în calitatea sa de coordonator al serviciilor digitale, are dreptul să solicite acordarea de sprijin oricărei autorități și instituții publice care deține cunoștințe de specialitate, inclusiv prin punerea la dispoziție a cunoștințelor și resurselor tehnice necesare în vederea aplicării Regulamentului privind serviciile digitale și a Legii nr. 50/2024.
De asemenea, ANCOM are dreptul să solicite oricăror autorități relevante furnizarea de informații și/sau date referitoare la cazurile în care au fost aplicate măsuri în conformitate cu prevederile Regulamentului sau în conformitate cu legislația națională aplicabilă.
Pentru a veni în sprijinul autorităților relevante, ANCOM a realizat un material informativ care sintetizează dispozițiile Regulamentului privind serviciile digitale și ale Legii nr. 50/2024.
Formular de plângeri referitoare la Regulamentul privind serviciile digitale