19.09.2024
Înainte de încheierea unui contract, indiferent de modalitatea de încheiere a acestuia (într-un spațiu comercial sau prin mijloace de comunicare la distanță), furnizorii de servicii de comunicații electronice trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor finali o serie de informații minime, într-un format standard, referitoare la serviciile de care vor beneficia. Fișa de sinteză include aceste informații și reprezintă o modalitate de informare precontractuală, devenind parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.
Formatul fișei de sinteză
Reglementările actuale vin în sprijinul utilizatorilor și obligă operatorii să furnizeze informațiile esențiale despre oferta aleasă de cumpărător sub forma unei fișe de sinteză a contractului. Aceasta ar trebui să fie concisă și ușor de citit, pe un suport durabil (pe hârtie, email, DVD etc.) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință.
Formatul fișei de sinteză se aplică tuturor contractelor de telefonie, internet sau televiziune și le permite utilizatorilor să compare mai ușor ofertele de servicii. Modelul este în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 2019/2243 de stabilire a modelului fișei de sinteză a contractului și poate fi vizualizat aici.
Conținutul fișei de sinteză
Potrivit prevederilor legale în vigoare, fișa de sinteză trebuie să includă:
Important!
Ce, cum și unde reclami
Înainte de a sesiza orice aspect cu privire la încheierea unui contract, utilizatorii trebuie să se asigure că dețin și au verificat documentele care alcătuiesc contractul (informarea precontractuală, fișa de sinteză, contractul de bază, condiții generale, broșura de tarife etc).
În cazul în care furnizorul nu a pus la dispoziție fișa de sinteză la încheierea contractului de furnizare de servicii de comunicații electronice, utilizatorii pot sesiza ANCOM.
În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere și mediere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în astfel de situații.
19.09.2024
Înainte de încheierea unui contract, indiferent de modalitatea de încheiere a acestuia (într-un spațiu comercial sau prin mijloace de comunicare la distanță), furnizorii de servicii de comunicații electronice trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor finali o serie de informații minime, într-un format standard, referitoare la serviciile de care vor beneficia. Fișa de sinteză include aceste informații și reprezintă o modalitate de informare precontractuală, devenind parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.
Formatul fișei de sinteză
Reglementările actuale vin în sprijinul utilizatorilor și obligă operatorii să furnizeze informațiile esențiale despre oferta aleasă de cumpărător sub forma unei fișe de sinteză a contractului. Aceasta ar trebui să fie concisă și ușor de citit, pe un suport durabil (pe hârtie, email, DVD etc.) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință.
Formatul fișei de sinteză se aplică tuturor contractelor de telefonie, internet sau televiziune și le permite utilizatorilor să compare mai ușor ofertele de servicii. Modelul este în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 2019/2243 de stabilire a modelului fișei de sinteză a contractului și poate fi vizualizat aici.
Conținutul fișei de sinteză
Potrivit prevederilor legale în vigoare, fișa de sinteză trebuie să includă:
Important!
Ce, cum și unde reclami
Înainte de a sesiza orice aspect cu privire la încheierea unui contract, utilizatorii trebuie să se asigure că dețin și au verificat documentele care alcătuiesc contractul (informarea precontractuală, fișa de sinteză, contractul de bază, condiții generale, broșura de tarife etc).
În cazul în care furnizorul nu a pus la dispoziție fișa de sinteză la încheierea contractului de furnizare de servicii de comunicații electronice, utilizatorii pot sesiza ANCOM.
În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere și mediere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în astfel de situații.