18.04.2025
ANCOM reamintește că furnizorii platformelor online foarte mari au stabilit, prin intermediul termenilor și condițiilor, reguli împotriva utilizării înșelătoare a serviciilor. Posibila utilizare înșelătoare a serviciilor poate fi adusă la cunoștința sau raportată marilor platforme online de orice persoană sau entitate prin intermediul unor secțiuni dedicate.
Marile platforme au obligația de a include, în condițiile lor generale de utilizare, informații cu privire la orice restricții pe care le impun în legătură cu utilizarea serviciului lor. În cazul în care platformele impun anumite restricții (de ex. restricții privind vizibilitatea anumitor informații furnizate de destinatarul serviciului, inclusiv eliminarea conținutului, blocarea accesului la conținut sau retrogradarea conținutului, suspendarea sau închiderea contului), acestea au obligația de a furniza destinatarului afectat o expunere de motive clară și specifică pentru restricțiile impuse.
Totodată, platformele online foarte mari au și obligația de a oferi utilizatorilor acces la un sistem intern eficace de soluționare a plângerilor, care să permită acestora să depună plângeri pe cale electronică și în mod gratuit, în legătură cu deciziile luate de marile platforme, inclusiv în ceea ce privește deciziile de restricționare pe care le impun.
Potrivit Regulamentului privind serviciile digitale, supravegherea platformelor online foarte mari se află sub competența partajată a Comisiei Europene și a coordonatorilor de servicii digitale din țara de stabilire a platformei.
În legătură cu plângerea depusă la Autoritate de către un candidat la alegerile prezidențiale privind comportamentul anormal observat cu privire la postările de pe conturile sale oficiale pe câteva din marile platforme online, ANCOM a informat candidatul cu privire la drepturile sale, astfel cum decurg din obligațiile platformelor online prevăzute în Regulamentul privind serviciile digitale aplicabile în speța semnalată.
Totodată, ANCOM a contactat respectivele platforme online în vederea clarificării conduitei acestora în situația semnalată și raportat la obligațiile acestora conform Regulamentului privind serviciile digitale.
În același timp, ANCOM a informat și echipa Comisiei Europene cu responsabilități legate de aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale.
18.04.2025
ANCOM reamintește că furnizorii platformelor online foarte mari au stabilit, prin intermediul termenilor și condițiilor, reguli împotriva utilizării înșelătoare a serviciilor. Posibila utilizare înșelătoare a serviciilor poate fi adusă la cunoștința sau raportată marilor platforme online de orice persoană sau entitate prin intermediul unor secțiuni dedicate.
Marile platforme au obligația de a include, în condițiile lor generale de utilizare, informații cu privire la orice restricții pe care le impun în legătură cu utilizarea serviciului lor. În cazul în care platformele impun anumite restricții (de ex. restricții privind vizibilitatea anumitor informații furnizate de destinatarul serviciului, inclusiv eliminarea conținutului, blocarea accesului la conținut sau retrogradarea conținutului, suspendarea sau închiderea contului), acestea au obligația de a furniza destinatarului afectat o expunere de motive clară și specifică pentru restricțiile impuse.
Totodată, platformele online foarte mari au și obligația de a oferi utilizatorilor acces la un sistem intern eficace de soluționare a plângerilor, care să permită acestora să depună plângeri pe cale electronică și în mod gratuit, în legătură cu deciziile luate de marile platforme, inclusiv în ceea ce privește deciziile de restricționare pe care le impun.
Potrivit Regulamentului privind serviciile digitale, supravegherea platformelor online foarte mari se află sub competența partajată a Comisiei Europene și a coordonatorilor de servicii digitale din țara de stabilire a platformei.
În legătură cu plângerea depusă la Autoritate de către un candidat la alegerile prezidențiale privind comportamentul anormal observat cu privire la postările de pe conturile sale oficiale pe câteva din marile platforme online, ANCOM a informat candidatul cu privire la drepturile sale, astfel cum decurg din obligațiile platformelor online prevăzute în Regulamentul privind serviciile digitale aplicabile în speța semnalată.
Totodată, ANCOM a contactat respectivele platforme online în vederea clarificării conduitei acestora în situația semnalată și raportat la obligațiile acestora conform Regulamentului privind serviciile digitale.
În același timp, ANCOM a informat și echipa Comisiei Europene cu responsabilități legate de aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale.