De regulă, furnizorul de telefonie îţi emite o factură nedetaliată pentru serviciul oferit.
Ai dreptul să-i ceri acestuia şi factura detaliată, fie că ai un abonament sau foloseşti o cartelă preplatită, pentru a vedea modul în care ţi-au fost tarifate serviciile utilizate. Unii operatori eliberează factura detaliată contra cost. De asemenea, există posibilitatea să o primeşti în format electronic sau să o accesezi online.
Ce, cum şi unde reclami
Dacă după consultarea facturii detaliate ai în continuare nelămuriri, transmite o reclamaţie furnizorului prin mijloacele indicate în Procedura de soluţionare a reclamaţiilor, document pe care l-ai primit la încheierea contractului şi care poate fi consultat şi pe site-ul furnizorului.
Termenul maxim în care poţi contesta valoarea facturii este precizat în contract şi, de regulă, este de 30 de zile de la data emiterii facturii. Notă! Pentru fiecare reclamaţie pe care o faci, furnizorul trebuie să-ţi comunice un număr de înregistrare.
Atenţie! Verifică în contract dacă furnizorul acceptă neplata facturii contestate până la soluţionarea reclamaţiei sau solicită plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).
În cazul în care esţi nemulţumit de rezolvarea sesizării adresate furnizorului, te poţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
În această situaţie, ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, neputând însă sancţiona furnizorul. Consultă secţiunea Sesizează ANCOM.
Facturarea incorectă poate avea mai multe cauze. Nerespectarea de către furnizor a ofertei de care beneficiezi, datorată unor erori umane, poate fi una dintre ele. În general, centralele operatorilor sunt sisteme digitale, securizate, ai căror parametri sunt verificaţi permanent, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea apariţiei unor erori de taxare a traficului de date cauzată de centrala operatorilor. Pe de altă parte, prevederile legale în vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea înregistrării traficului de centrala operatorului şi nici să solicite acestuia să îi pună la dispoziţie conţinutul comunicărilor efectuate de clienţi pentru verificarea corectitudinii facturării serviciilor.
De regulă, furnizorul de telefonie îţi emite o factură nedetaliată pentru serviciul oferit.
Ai dreptul să-i ceri acestuia şi factura detaliată, fie că ai un abonament sau foloseşti o cartelă preplatită, pentru a vedea modul în care ţi-au fost tarifate serviciile utilizate. Unii operatori eliberează factura detaliată contra cost. De asemenea, există posibilitatea să o primeşti în format electronic sau să o accesezi online.
Ce, cum şi unde reclami
Dacă după consultarea facturii detaliate ai în continuare nelămuriri, transmite o reclamaţie furnizorului prin mijloacele indicate în Procedura de soluţionare a reclamaţiilor, document pe care l-ai primit la încheierea contractului şi care poate fi consultat şi pe site-ul furnizorului.
Termenul maxim în care poţi contesta valoarea facturii este precizat în contract şi, de regulă, este de 30 de zile de la data emiterii facturii. Notă! Pentru fiecare reclamaţie pe care o faci, furnizorul trebuie să-ţi comunice un număr de înregistrare.
Atenţie! Verifică în contract dacă furnizorul acceptă neplata facturii contestate până la soluţionarea reclamaţiei sau solicită plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).
În cazul în care esţi nemulţumit de rezolvarea sesizării adresate furnizorului, te poţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
În această situaţie, ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, neputând însă sancţiona furnizorul. Consultă secţiunea Sesizează ANCOM.
Facturarea incorectă poate avea mai multe cauze. Nerespectarea de către furnizor a ofertei de care beneficiezi, datorată unor erori umane, poate fi una dintre ele. În general, centralele operatorilor sunt sisteme digitale, securizate, ai căror parametri sunt verificaţi permanent, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea apariţiei unor erori de taxare a traficului de date cauzată de centrala operatorilor. Pe de altă parte, prevederile legale în vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea înregistrării traficului de centrala operatorului şi nici să solicite acestuia să îi pună la dispoziţie conţinutul comunicărilor efectuate de clienţi pentru verificarea corectitudinii facturării serviciilor.