Printeaza Pagina
În majoritatea companiilor din România se utilizează atât internet fix, cât şi internet mobil
24.09.2015
Rezultatele a două studii de piaţă comandate de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pentru identificarea comportamentului de consum al internetului fix, respectiv al internetului mobil, în societăţile comerciale şi instituţiile publice din România arată că în 77% dintre companiile care utilizează internet fix se utilizează şi internet mobil, precum şi că în 91% dintre companiile care utilizează internet mobil se utilizează şi internet fix.
Conform rezultatelor studiului privind utilizarea internetului fix, 64% dintre cei care utilizează şi internet mobil spun că folosesc mai degrabă internetul fix în locaţia în care îşi desfaşoară activitatea compania/instituţia, cel mobil fiind accesat de obicei în deplasări sau când nu funcționează internetul fix. Persoanele juridice folosesc internetul fix mai ales pentru e-mail (98%), browsing (87%) şi tranzacţii bancare (79%). Principalele criterii de alegere a furnizorului de internet fix sunt disponibilitatea serviciului de relaţii cu clienţii şi timpul de interventie în caz de urgenţe (84% dintre respondenţi considerând că acesta este foarte important sau destul de important, procentul ajungând chiar la 94% în cazul companiilor cu peste 50 de angajaţi), fiind urmat de preţul abonamentului (82%), de viteza maximă de transfer (77%) şi de posibilitatea de a oferi un pachet de servicii care să conţină şi internet fix (77%).Pentru a măsura și compara vitezele de transfer, ANCOM le pune la dispoziție utilizatorilor Netograf.ro.
O companie deţine în medie 10 dispozitive de pe care poate fi accesat internetul fix, însă doar 8 dintre acestea sunt și conectate. Cele mai multe companii accesează internetul fix de pe calculator/desktop (85%), laptop/notebook (75%) și tabletă (34%).
Aproape trei sferturi dintre respondenţi (73%) afirmă că nu au schimbat nimic în ultimele 12 luni la serviciile de internet fix folosite în companie/instituţie. Doar 8% au renunţat la un furnizor cu totul, iar 20% au schimbat planul tarifar, păstrând furnizorul. De asemenea, peste două treimi dintre respondenţi (69%) au afirmat că nu vor schimba nimic la conexiunea/conexiunile de internet fix în următoarele 12 luni.
Studiul privind utilizarea internetului fix în companii/instituţii a fost realizat de Mercury Research pentru ANCOM în perioada noiembrie 2014 - ianuarie 2015, fiind realizate 1.499 de interviuri, și este reprezentativ la nivel național pentru persoanele juridice care folosesc servicii de acces la internet la puncte fixe în România. Marja de eroare este de ±2.6%, la un nivel de încredere de 95%.
Studiul privind utilizarea internetului mobil în rândul persoanelor juridice arată că 92% dintre companiile ce utilizează internet mobil îl folosesc printr-un telefon/smartphone cu abonament de telefonie, 6% printr-un telefon/smartphone cu cartelă preplătită, iar 36% utilizează tablete sau stick-uri USB pentru calculator/laptop. Acestea din urmă sunt mai des utilizate în cadrul companiilor cu cifră de afaceri de peste 1 mil. euro (64%), precum şi în cele cu cel puţin 50 angajaţi (41%). În medie, a reieșit că organizațiile chestionate dețin 6 SIM-uri conectate la internet mobil.
Internetul mobil este folosit zilnic sau aproape zilnic de 88% dintre angajați, în numai 4% dintre companii acesta fiind utilizat cel mult de 2-3 ori pe lună. Angajații din firmele mici, din domeniul comercial sau instituțiile publice sunt cei care, într-o pondere mai mare, sunt utilizatori sporadici de internet mobil, dar chiar și în cazul lor ponderea de utilizare zilnică nu scade sub 76%. Accesul la internet mobil se face în special pentru e-mail, browsing şi transfer de fişiere, indiferent de modalitatea de conectare utilizată.
Atunci când aleg un furnizor de internet mobil, companiile consideră că cele mai importante criterii sunt preţul abonamentului, gradul de acoperire al rețelei mobile şi traficul inclus.
Un procent de 87% dintre organizatiile chestionate nu a schimbat furnizorul de servicii de internet mobil în ultimele 12 luni, în timp ce majoritatea a declarat că, în următoarele 12 luni, este foarte probabil sau probabil să nu schimbe furnizorul.
Studiul privind utilizarea internetului mobil în companii/instituţii a fost realizat pentru ANCOM de International Consulting Expertise în colaborare cu CCSAS, pe un eșantion de 1.640 persoane juridice din România care folosesc servicii de internet mobil, cu o eroare maximă de +/-2,53%, la un nivel de probabilitate de 95%.