Printeaza Pagina

Întâlnire a ANCOM cu furnizorii telecom la Baia Mare

27.04.2012

 
Vineri, 27 aprilie 2012, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare şi Administrare în Comunicaţii (ANCOM), Cătălin Marinescu, a prezentat la Baia Mare, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii industriei de comunicaţii electronice cele mai importante prevederi ale noului act normativ privind comunicaţiile electronice şi a explicat, alături de specialişti din Autoritate, modul în care noua legislaţie afectează relaţia furnizor-utilizator final. Specialiştii ANCOM au mai prezentat informaţii privind activitatea de control a Autorităţii şi date despre portabilitatea numerelor.
Parte a „Reuniunilor regionale ale ANCOM”, întâlnirea cu cei peste 70 de reprezentanţi ai industriei de comunicaţii din judeţele Maramureş, Satu Mare şi Sălaj este cea de-a doua dintr-o serie de reuniuni regionale ce vor fi organizate de Autoritate în anul 2012 cu scopul principal de a informa unitar toţi furnizorii cu privire la modificările legislative importante şi de a afla care sunt cele mai importante dificultăţi cu care industria se confruntă pe plan local şi pentru care ANCOM poate oferi soluţii de rezolvare.
Noul cadru legislativ în domeniul comunicaţiilor electronice a adus modificări la nivelul contractelor încheiate pentru furnizarea de servicii de comunicaţii electronice, astfel că, începând cu 25 februarie 2012, contractele conţin mai multe clauze minime obligatorii. Aceste clauze se referă, printre altele, la restricţiile impuse de furnizori în ceea ce priveşte utilizarea echipamentului terminal, categoriile de măsuri pe care le pot lua furnizorii în cazul apariţiei unor incidente sau ameninţări de securitate, precum şi informaţii privind procedurile de gestionare a traficului în scopul de a evita congestionarea reţelei. Aceste informaţii vor permite abonaţilor, de exemplu, să afle dacă furnizorul le va restricţiona accesul către anumite site-uri sau aplicaţii de pe internet, dacă le va coda telefonul în reţeaua sa sau dacă le va limita viteza de transfer după atingerea unui anumit volum al traficului. În cazul incidentelor sau ameninţărilor de securitate, furnizorii trebuie să prevadă în contract tipul de acţiune pe care ar putea să o întreprindă şi impactul acesteia asupra continuităţii furnizării reţelelor şi serviciilor la un nivel normal (de exemplu: limitare, restricţionare sau întrerupere a serviciului), precum şi condiţiile în care se vor produce aceste restricţionări. 
Noile dispoziţii legale stabilesc şi un prag maxim pentru durata iniţială a contractelor încheiate cu utilizatorii finali persoane fizice care nu mai poate depăşi 24 de luni. Furnizorii au obligaţia de a le oferi consumatorilor şi posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durată contractuală de cel mult 12 luni.
Preşedintele ANCOM le-a prezentat celor prezenţi şi modificările aduse deciziei privind condiţiile tehnice şi comerciale de portare a numerelor de telefon. Astfel,termenul de activare a unui număr portat se reduce de la 3 zile la maxim o zi lucrătoare, aşa cum prevăd normele europene în timp ce durata maximă a procedurilor administrative aferente portării se reduce de la 10 la 3 zile lucrătoare. Totodată, utilizatorii finali vor fi avertizaţi prin intermediul tonului distinctiv asupra faptului că au apelat un număr portat în toate situaţiile în care li s-ar putea aplica un tarif mai mare decât cel pe care, în mod legitim, l-ar fi aşteptat. Mai multe informaţii privind modificările aduse de noua decizie gasiţi aici.
De la lansarea serviciului de portabilitate, la sfârşitul anului 2008 şi până la data de 31 martie 2012 au fost portate 745.662 de numere, din care 507.867 sunt numere de telefonie mobilă, 224.600 numere geografice de telefonie fixă şi 13.195 numere independente de locaţie (pentru telefonie fixă).
Furnizorii de telefonie mobilă care au primit cele mai multe numere prin portare sunt Vodafone (176.537), Cosmote (169.492), Orange (156.387), RCS&RDS (4.728) şi Telemobil (719). În ceea ce îi priveşte pe furnizorii de telefonie fixă, cele mai multe numere portate au fost câştigate de UPC (67.555), RCS&RDS (61.257), Orange (45.501), Vodafone (40.862) şi Romtelecom (11.614).  
Până la data de 31 martie 2012, în Maramureş au fost portate 2.508 numere de telefonie fixă (furnizorul acceptor cu cele mai multe numere de telefonie fixă portate RCS&RDS – 893), respectiv Satu Mare: 1.653 (RCS&RDS – 1.007) şi Sălaj: 2.060 (Vodafone – 770).
În ceea ce priveşte controalele efectuate de ANCOM la furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice şi servicii poştale, în perioada 1 ianurie 2011 – 31 martie 2012, ANCOM a efectuat în judeţul Maramureş 348 de controale în urma cărora a transmis 13 notificări şi 4 avertismente, aplicând o amendă de 5.000 lei unui furnizor de servicii poştale.