03.10.2024
ANCOM readuce în atenția utilizatorilor de servicii de comunicații electronice că beneficiază de mai multe opțiuni pentru încheierea contractelor: în scris, pe hârtie sau în format electronic, dar și prin mijloace de comunicare la distanță, conform reglementărilor în vigoare. Utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii în relațiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice dacă aceștia nu au convenit, în mod explicit, să renunțe la aplicarea lor.
Modalitățile de încheiere a contractelor de comunicații electronice (telefonie, internet sau televiziune)
Conform prevederilor legale în vigoare, contractele de furnizare a serviciilor de comunicații electronice pot fi încheiate prin următoarele modalități:
Informații utile cu privire la încheierea contractelor de comunicații electronice
Recomandări generale cu privire la încheierea contractelor
ANCOM vine cu o serie de recomandări către utilizatorii de servicii de comunicații electronice care doresc să încheie contracte noi sau să prelungească contractele deja existente, printre care:
Ce, cum și unde reclami
În primul semestru din 2024, ANCOM a primit 180 de petiții referitoare la modalitatea de încheiere a contractelor pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice.
ANCOM poate verifica dacă furnizarea serviciilor de comunicații electronice se realizează în baza unui contract încheiat conform prevederilor legale, însă nu este abilitată să intervină în cazuri în care se contestă veridicitatea semnăturii, investigarea acestor situații revenind organelor de cercetare penală sau instanței judecătorești competente.
În cazul în care furnizorii nu respectă contractul, consumatorii pot sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în aceste situații.
03.10.2024
ANCOM readuce în atenția utilizatorilor de servicii de comunicații electronice că beneficiază de mai multe opțiuni pentru încheierea contractelor: în scris, pe hârtie sau în format electronic, dar și prin mijloace de comunicare la distanță, conform reglementărilor în vigoare. Utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii în relațiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice dacă aceștia nu au convenit, în mod explicit, să renunțe la aplicarea lor.
Modalitățile de încheiere a contractelor de comunicații electronice (telefonie, internet sau televiziune)
Conform prevederilor legale în vigoare, contractele de furnizare a serviciilor de comunicații electronice pot fi încheiate prin următoarele modalități:
Informații utile cu privire la încheierea contractelor de comunicații electronice
Recomandări generale cu privire la încheierea contractelor
ANCOM vine cu o serie de recomandări către utilizatorii de servicii de comunicații electronice care doresc să încheie contracte noi sau să prelungească contractele deja existente, printre care:
Ce, cum și unde reclami
În primul semestru din 2024, ANCOM a primit 180 de petiții referitoare la modalitatea de încheiere a contractelor pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice.
ANCOM poate verifica dacă furnizarea serviciilor de comunicații electronice se realizează în baza unui contract încheiat conform prevederilor legale, însă nu este abilitată să intervină în cazuri în care se contestă veridicitatea semnăturii, investigarea acestor situații revenind organelor de cercetare penală sau instanței judecătorești competente.
În cazul în care furnizorii nu respectă contractul, consumatorii pot sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în aceste situații.