Planul Național de Numerotație
Prezentarea PNN al Romaniei, in conformitate cu Recomandarea ITU-T E.129
Decizia președintelui ANCOM nr. 375/2013 privind Planul național de numerotație, cu modificările și completările ulterioare (Decizia președintelui ANCOM nr. 1069/2018 și Decizia ANCOM nr. 71/2023), este actul oficial prin care s-a adoptat Planul național de numerotație (PNN), document care stabileşte structura şi destinaţia resurselor de numerotație utilizate în România precum și regulile de administrare și gestionare la nivel național a resurselor de numerotație utilizate pentru furnizarea de servicii de comunicații electronice destinate publicului.
Pentru informații suplimentare cu privire la alocarea/utilizarea resurselor de numerotație ANCOM pune la dispoziție adresa de e-mail numerotatie@ancom.ro.
Cum se acordă dreptul de a utiliza anumite resurse de numerotație?
Resursele alocabile în prezent:
1. Potrivit Deciziei președintelui ANCOM nr. 376/2013 privind procedura de solicitare și emitere a licențelor de utilizare a resurselor de numerotație, cu modificările și completările ulterioare (Decizia președintelui ANCOM nr. 651/2015, Decizia președintelui ANCOM nr. 1.069/2018 și Decizia ANCOM nr. 71/2023), se alocă:
2. Potrivit Deciziei președintelui ANRCTI nr. 321/2008 privind alocarea și utilizarea unor numere naționale scurte pentru servicii armonizate la nivel european, cu modificările ulterioare (Decizia președintelui ANCOM nr. 379/2009, Decizia președintelui ANCOM nr. 378/2013 și Decizia președintelui ANCOM nr. 651/2015), se alocă:
3. Potrivit Deciziei președintelui ANCOM nr. 379/2013 privind alocarea și utilizarea numerelor naționale scurte pentru servicii de interes public la nivel național sau pentru servicii de interes general, cu modificările ulterioare, se alocă:
Cum se solicită obținerea unor resurse de numerotație alocabile în prezent?
În vederea acordarii Licenței de utilizare a resurselor de numerotație (LURN), solicitantul va transmite o cerere la ANCOM, prin completarea în mod obligatoriu a
La formularul-tip vor fi anexate următoarele informații și documente, care fac parte integrantă din cererea de acordare a LURN:
- pentru numerele de forma 116(xyz), conform Deciziei nr. 321/2008, cu modificările ulterioare, art. 10:
a) experiența anterioară în furnizarea de servicii cu caracter social similare, dacă este cazul;
b) copii de pe convenții sau protocoale încheiate cu instituții publice, din care să rezulte implicarea furnizorului de servicii armonizate cu caracter social în proiecte sau servicii sociale similare ori sprijinul unor instituții publice pentru furnizarea serviciului armonizat cu caracter social;
c) rapoarte de activitate publicate;
d) resursele umane ce vor fi implicate în furnizarea serviciului, pregătirea profesională relevantă și experiența acestora în asigurarea unor servicii cu caracter social similare;
e) copii de pe autorizații sau avize emise de autoritatile publice, din care să rezulte domeniul de activitate al furnizorului serviciului armonizat cu caracter social.
- pentru numerele de forma 118(xyz), conform Deciziei nr. 321/2008, cu modificările ulterioare, art. 16:
- pentru numerele de forma 19vx sau 19vxy, conform Deciziei nr. 379/2013, cu modificările ulterioare:
Cum se solicită renunțarea parțială sau totală la dreptul de utilizare a resurselor de numerotație?
În vederea renunțării la dreptul de utilizare a unor resurse de numerotație, titularul LURN va depune o cerere tip (durata medie de completare: 4 min) în condițiile prevăzute la art. 22 alin.(2) din Decizia nr. 376/2013, cu modificările și completările ulterioare.
Modalitatea de obținere și transmitere a formularelor menționate la acest capitol
Obținerea formularelor/cererilor-tip se poate face de la sediul central sau de la structurile teritoriale ale ANCOM ori de pe pagina de internet a ANCOM.
Transmiterea formularelor/cererilor și a documentelor necesare se poate efectua către sediul central sau către structura teritorială a ANCOM în a cărei rază se situează domiciliul sau sediul solicitantului numai în următoarele moduri:
Este considerată dată a transmiterii, după caz, data înscrierii în registrul general de intrare-ieșire a corespondenței al ANCOM, data confirmării primirii cererii la sediul central al ANCOM printr-un serviciu poștal cu confirmare de primire sau data confirmării primirii înscrisului în formă electronică.
În cazul în care consideră că informațiile prezentate sunt insuficiente, ANCOM poate solicita informații suplimentare.
Planul Național de Numerotație
Prezentarea PNN al Romaniei, in conformitate cu Recomandarea ITU-T E.129
Decizia președintelui ANCOM nr. 375/2013 privind Planul național de numerotație, cu modificările și completările ulterioare (Decizia președintelui ANCOM nr. 1069/2018 și Decizia ANCOM nr. 71/2023), este actul oficial prin care s-a adoptat Planul național de numerotație (PNN), document care stabileşte structura şi destinaţia resurselor de numerotație utilizate în România precum și regulile de administrare și gestionare la nivel național a resurselor de numerotație utilizate pentru furnizarea de servicii de comunicații electronice destinate publicului.
Pentru informații suplimentare cu privire la alocarea/utilizarea resurselor de numerotație ANCOM pune la dispoziție adresa de e-mail numerotatie@ancom.ro.
Cum se acordă dreptul de a utiliza anumite resurse de numerotație?
Resursele alocabile în prezent:
1. Potrivit Deciziei președintelui ANCOM nr. 376/2013 privind procedura de solicitare și emitere a licențelor de utilizare a resurselor de numerotație, cu modificările și completările ulterioare (Decizia președintelui ANCOM nr. 651/2015, Decizia președintelui ANCOM nr. 1.069/2018 și Decizia ANCOM nr. 71/2023), se alocă:
2. Potrivit Deciziei președintelui ANRCTI nr. 321/2008 privind alocarea și utilizarea unor numere naționale scurte pentru servicii armonizate la nivel european, cu modificările ulterioare (Decizia președintelui ANCOM nr. 379/2009, Decizia președintelui ANCOM nr. 378/2013 și Decizia președintelui ANCOM nr. 651/2015), se alocă:
3. Potrivit Deciziei președintelui ANCOM nr. 379/2013 privind alocarea și utilizarea numerelor naționale scurte pentru servicii de interes public la nivel național sau pentru servicii de interes general, cu modificările ulterioare, se alocă:
Cum se solicită obținerea unor resurse de numerotație alocabile în prezent?
În vederea acordarii Licenței de utilizare a resurselor de numerotație (LURN), solicitantul va transmite o cerere la ANCOM, prin completarea în mod obligatoriu a
La formularul-tip vor fi anexate următoarele informații și documente, care fac parte integrantă din cererea de acordare a LURN:
- pentru numerele de forma 116(xyz), conform Deciziei nr. 321/2008, cu modificările ulterioare, art. 10:
a) experiența anterioară în furnizarea de servicii cu caracter social similare, dacă este cazul;
b) copii de pe convenții sau protocoale încheiate cu instituții publice, din care să rezulte implicarea furnizorului de servicii armonizate cu caracter social în proiecte sau servicii sociale similare ori sprijinul unor instituții publice pentru furnizarea serviciului armonizat cu caracter social;
c) rapoarte de activitate publicate;
d) resursele umane ce vor fi implicate în furnizarea serviciului, pregătirea profesională relevantă și experiența acestora în asigurarea unor servicii cu caracter social similare;
e) copii de pe autorizații sau avize emise de autoritatile publice, din care să rezulte domeniul de activitate al furnizorului serviciului armonizat cu caracter social.
- pentru numerele de forma 118(xyz), conform Deciziei nr. 321/2008, cu modificările ulterioare, art. 16:
- pentru numerele de forma 19vx sau 19vxy, conform Deciziei nr. 379/2013, cu modificările ulterioare:
Cum se solicită renunțarea parțială sau totală la dreptul de utilizare a resurselor de numerotație?
În vederea renunțării la dreptul de utilizare a unor resurse de numerotație, titularul LURN va depune o cerere tip (durata medie de completare: 4 min) în condițiile prevăzute la art. 22 alin.(2) din Decizia nr. 376/2013, cu modificările și completările ulterioare.
Modalitatea de obținere și transmitere a formularelor menționate la acest capitol
Obținerea formularelor/cererilor-tip se poate face de la sediul central sau de la structurile teritoriale ale ANCOM ori de pe pagina de internet a ANCOM.
Transmiterea formularelor/cererilor și a documentelor necesare se poate efectua către sediul central sau către structura teritorială a ANCOM în a cărei rază se situează domiciliul sau sediul solicitantului numai în următoarele moduri:
Este considerată dată a transmiterii, după caz, data înscrierii în registrul general de intrare-ieșire a corespondenței al ANCOM, data confirmării primirii cererii la sediul central al ANCOM printr-un serviciu poștal cu confirmare de primire sau data confirmării primirii înscrisului în formă electronică.
În cazul în care consideră că informațiile prezentate sunt insuficiente, ANCOM poate solicita informații suplimentare.