Printeaza Pagina

Politica ANCOM de tratare a reclamatiilor

Ce poate face ANCOM?

 

ANCOM asigura concurenta pe piata serviciilor de comunicatii, protejând astfel indirect interesele utilizatorilor, care au de ales între ofertele mai multor furnizori.

 

Cele mai multe probleme pot fi rezolvate chiar de furnizorul tau, care, într-o piata concurentiala, trebuie sa fie direct interesat sa rezolve problemele clientilor sai.

 

ANCOM nu poate controla respectarea contractului încheiat de furnizor cu utilizatorii sai.  Daca furnizorul nu îsi respecta obligatiile contractuale, adreseaza-te ANPC.

 

ANCOM poate interveni în situatiile în care furnizorii de comunicatii electronice (telefonie si internet) îti încalca drepturile de informare, nu îti ofera serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informatii în contract sau nu respecta legislatia specifica din domeniul comunicatiilor electronice.

 

ANCOM poate interveni si în situatiile în care furnizorii de servicii postale nu respecta legislatia specifica din domeniul serviciilor postale.

 

De asemenea, în anumite situatii, ANCOM poate face demersuri pentru solutionarea pe cale amiabila a litigiului.

 


Cum se deruleaza investigatiile ANCOM?

 

Ca procedura generala, ANCOM efectueaza investigatii pentru a verifica daca si în ce masura furnizorul reclamat a încalcat vreuna dintre prevederile legislatiei din domeniul comunicatiilor electronice sau al serviciilor postale, în limita atributiilor sale. Investigatiile derulate de ANCOM pot presupune: actiuni de control la sediul/punctul de lucru al furnizorului reclamat, solicitarea unui punct de vedere furnizorului reclamat si/sau solicitarea unor informatii/documente suplimentare petentului sau furnizorului.

 

În cazul în care, în urma investigarii sesizarii, ANCOM nu constata încalcari ale legislatiei din domeniile specifice activitatii sale (comunicatii electronice si servicii postale), ANCOM va va comunica acest lucru, în scris, acordându-va, totodata, consilierea necesara cu privire la posibile modalitati de solutionare a celor reclamate si institutii care va pot ajuta.

În aceste situatii, opinia ANCOM are caracter de recomandare si poate fi utilizata în cadrul negocierilor Dvs. directe cu furnizorul, în sesizarea altor institutii sau în instanta de judecata.  

În cazul în care, în urma investigarii sesizarii, ANCOM constata încalcari ale legislatiei din domeniile specifice activitatii sale, Autoritatea va asigura intrarea în legalitate sau va aplica sanctiunile prevazute de reglementarile în vigoare. ANCOM va va transmite un raspuns prin care va va comunica punctul sau de vedere cu privire la aspectele semnalate, precum si, daca este cazul, informatii privind eventualele sanctiuni aplicate furnizorului reclamat.