Procedura notificarii
Procedura de autorizare în vederea notificării intenţiei de a furniza rețele publice sau servicii de comunicaţii electronice destinate publicului este gratuită.
Â
Persoanele care au obligația transmiterii notificării către ANCOM
Orice persoană care intenționează să înceapă, pe teritoriul României, o activitate constând în furnizarea de rețele publice de comunicații electronice sau servicii de comunicații electronice destinate publicului, cu excepția serviciilor de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere, are obligația să transmită ANCOM o notificare cu privire la această intenție, cel mai târziu în ziua începerii activității.
Â
Efectuarea notificării
Notificarea se va realiza în mod obligatoriu prin completarea și transmiterea către ANCOM a formularului-tip al notificării (Anexa nr. 1), la care se vor atașa documentele necesare, după caz, care fac parte integrantă din notificare, dacă prin legislaţia în vigoare nu se prevede altfel.
Â
Solicitanții persoane române
Dacă sunteți persoană română înscrisă în registrul comerţului este suficientă transmiterea, în condiţiile legii, doar a formularului de notificare în măsura în care acesta este semnat de reprezentantul legal.
Â
Dacă sunteți persoană juridică română de drept privat fără scop patrimonial trebuie să anexați la formularul-tip al notificării (Anexa nr. 1) următoarele documente*:
• certificatul de înregistrare fiscală, precum și certificatul de înscriere în Registrul asociațiilor și fundațiilor sau în Registrul federațiilor, după caz;
• dovada calității de reprezentant al solicitantului a persoanei menționate în formularul-tip al notificării (de exemplu: actul de înființare, cu toate modificările și completările ulterioare).
Â
*Solicitanții nu au obligația transmiterii documentelor, în situația în care Autorităţii i se permite accesarea, respectiv verificarea în bazele de date administrate, conform atribuţiilor legale, de alte autorităţi sau instituţii publice, a informaţiilor necesare identificării solicitantului/furnizorului şi a reprezentantului legal al acestuia.
În oricare dintre situaţiile de mai sus, pentru situații particulare, precum aceea în care notificarea este semnată de către o persoană distinctă de reprezentantul legal al entităţii, astfel înscris în registrul corespunzător, este necesară transmiterea către ANCOM a documentelor menite să ateste datele înscrise în notificare.
Â
Solicitanții persoane străine
Dacă sunteți persoană straină cu sediul principal în statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European ori într-un stat terț, stabilită în România, vă sunt aplicabile, după caz, prevederile de mai sus corespunzătoare solicitanţilor persoane române.
Â
În măsura în care intentionați să furnizați prin intermediul unei unități fără personalitate juridică (de exemplu, sucursală) trebuie însă să transmiteți documentele de identificare corespunzătoare societății-mamă, însoţite de traducerea autorizată a acestora.
Â
Dacă sunteți persoană străină cu sediul principal în statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, dar nu v-ați stabilit în România, trebuie să anexați la formularul-tip al notificării (Anexa nr. 1) următoarele documente:
- documente emise de autoritățile și instituţiile publice competente în vederea identificării solicitantului, a sediului principal (social sau profesional), precum şi a codului unic de identificare într-un registru relevant, care să îndeplinească cerinţele de formă şi de fond pentru validitate;
- dovada calităţii de reprezentant al solicitantului a persoanei care semnează formularul-tip al notificării;
- traducere autorizată în limba română a documentelor prevăzute la lit. a) şi b).
Â
Toate documentele într-o limbă străină transmise ANCOM de către un solicitant sau furnizor trebuie însoțite și de o traducere autorizată în limba română. Această cerinţă nu este valabilă în cazul documentelor redactate/emise în limba engleză ori traduse de către o persoană autorizată în acest sens în limba engleză.
Â
Transmiterea catre ANCOM a formularului-tip al notificării și a documentelor aferente, după caz
Â
Formularul de notificare trebuie semnat de reprezentantul furnizorului, utilizând o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv şi generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice.
Orice document referitor la autorizarea generală se transmite doar prin intermediul adresei de poştă electronică autorizare@ancom.ro.
Â
Modificarea datelor cuprinse în notificare
Orice modificare a datelor cuprinse în notificare trebuie comunicată ANCOM în termen de 10 zile de la data apariției, respectiv, acolo unde este cazul, de la data înregistrării la instituțiile abilitate, prin transmiterea, în mod corespunzător, a formularului-tip al notificării însoțit, acolo unde este cazul şi legea nu dispune altfel, de actele doveditoare.
Â
Persoana străină care s-a stabilit în România, ulterior dobândirii calității de furnizor, are obligația să informeze ANCOM în termen de 10 zile de la data înregistrării la instituțiile abilitate, prin transmiterea formularului-tip al notificării completat corespunzător.