Numere cu suprataxă
Categorii de numere cu suprataxă
|
Forma numerelor cu suprataxă:
|
Serviciile disponibile
|
Tarife
|
Numere naționale scurte interne și codurile scurte pentru SMS/MMS
|
12vx(y), 13vx(y), 14vx(y), 15vx(y), 17vx(y), 18vx(y), 83vx(y), 84vx(y), 88vx, 96vx(y), 97vx(y), 98vx(y), 99vx(y)
|
servicii cu valoare adăugată
exemple: imagini şi sunete speciale pentru telefonul mobil (ringtones), televoting, microplăţi, horoscop, concursuri şi jocuri, acces la aplicaţii ce pot fi descărcate pe telefonul mobil, relaţii cu clienţii sau asistenţă tehnică din diverse domenii oferite de terţi, servicii caritabile, servicii destinate adulților
|
sunt stabilite de furnizor/terț, în funcție de politica sa comercială.
în cazul numerelor de forma 17vx(y) sau 18vx(y), tarifele sunt mai mici sau egale cu cele din rețea.
|
Numere naționale scurte pentru servicii de interes general
|
19vx sau 19vxy, unde “v” poate avea valori între 5 și 9
|
servicii de interes general - relaţii cu clienţii, informaţii transporturi feroviare, consultanţă activităţi bancare, asistenţă rutieră etc.
|
maxim 0,6 euro/minut, fără TVA.
|
Numere naţionale pentru servicii de informaţii privind abonaţii
|
118(xyz)
|
sunt utilizate pentru aflarea numerelor de telefon sau de fax ale abonaţilor serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului, de regulă pe baza numelui
|
sunt stabilite de furnizor/terț, în funcție de politica sa comercială.
|
Numere cu tarif special
|
09xxxxxxxx
|
divertisment, jocuri şi concursuri, prin intermediul numerelor de forma 0900xxxxxx
informații diverse (generale, de afaceri, de marketing, utilitare etc), divertisment, jocuri şi concursuri, prin intermediul numerelor de forma 0903xxxxxx
divertisment pentru adulţi, prin intermediul numerelor de forma 0906xxxxxx
|
sunt stabilite de furnizor/terț în funcție de politica sa comercială.
|
Pe site-urile operatorilor de telefonie vei găsi informații despre numerele cu suprataxă pe care le utilizează, pe care le-au alocat unor terți sau la care oferă acces, tarifele aplicabile și modalitatea de tarifare, precum şi modalitățile prin care poți obține informații sau poți depune reclamații cu privire la serviciile furnizate prin intermediul acestor numere.
La momentul promovării serviciilor cu valoare adăugată vei primi informații despre tariful serviciului, precum și următoarele informații, în funcție de modalitatea de accesare a serviciului (prin apel sau SMS/MMS):
- modalitatea de tarifare a apelului - pe apel sau pe minut, precum și durata minimă ce va fi tarifată, dacă este cazul;
- modalitatea de tarifare a mesajelor SMS/MMS – numărul de mesaje ce trebuie transmis pentru a avea acces la serviciu și tariful total al acestora. Notă! În cazul serviciilor furnizate prin SMS-uri/MMS-uri cu tarifare recurentă (abonament), trebuie să fii informat cu privire la faptul că taxarea ulterioară se va realiza fără a mai fi necesare alte acțiuni din partea ta, despre frecvența primirii mesajelor, dar și despre mecanismul de dezabonare.
- în cazul serviciului oferit prin apel vocal, înainte de livrarea efectivă a conținutului, vei primi un mesaj de întâmpinare cu privire la tariful aplicabil și modalitatea de aplicare (pe apel sau pe durata apelului, precum și durata minimă ce va fi tarifată, dacă aceasta este mai mare de 1 minut);
- în cazul serviciului oferit prin SMS/MMS, mesajele vor conține informații despre tariful serviciului și detaliile despre acesta, de exemplu, modalitatea de confirmare a comenzii pentru accesarea serviciului, perioada de furnizare, codul de acces la conținutul serviciului. Notă! În cazul serviciilor furnizate prin SMS-uri/MMS cu tarifare recurentă (abonament), trebuie să fii informat cu privire la faptul că taxarea ulterioară se va realiza fără a mai fi necesare alte acțiuni din partea ta, despre frecvența primirii mesajelor, datele de identificare a furnizorului serviciului, dar și indicarea cuvântului-cheie (de exemplu, STOP) folosit pentru dezabonarea de la serviciu împreună cu numărul/codul scurt unde acesta poate fi transmis.